zegar do ustawienia kąta wtrysku

aniorek

Temat: [A6 C4 2,5 TDI 140KM] Montaż i demontaż pompy wtryskowej ??
Owszem. Na kole rozrządu od strony ściany grodziowej jest znak. Jednak ja na niego nie patrzyłem. O ile nie rozpinałeś rozrządu, to wystarczy że wał korbowy ustawisz na znak na kole zamachowym, i pompe na znak. Czyli wał na znak (1 gar od strony zderzaka w górze), pompe na znak, i zakładasz.
Co do zegara, to rzeczywiście go nie potrzebujesz. Możesz wyregulować kąt wtrysku komputerem. Wchodzisz w silnik i odczytujesz kąt wtrysku. Prawidłowy to chyba coś około 65 jednostek, ale upewnij się na forum, bo mój samochód jest z 92r. i nie łączy się z kompem, dlatego poprostu nie pamiętam. Jeśli ta wartość jest za wyskoka lub za niska, doregulowujesz ją, odkręcając koło rozrządu od strony s. grodziowej i obracając w odpowiednią stronę. A w którą, to sam zobaczysz metodą doświadczalną. Obrót jaki musisz wykonać jest napradę minimalny. Jak palisz to kup paczkę fajek, jak pijesz, to czteropak, nie nie palisz i nie pijesz, to oddaj auto do mechanika, lub kup nerwosol
Powodzenia!
Źródło: a6klub.pl/viewtopic.php?t=16486



Temat: [ A6 C4 ]2,5tdi- Stuki w silniku, ciezkie odpalanie
witam,miałem to samo w swoim autku,stuka mi pompa vaku właśnie tak jak ty to opisujesz ale nie za każdym razem.Duże znaczenie ma kąt wtrysku u mnie kolega mechanior ustawił kąt na,no i teraz niepamiętam tych przecinków,ale miałem 0,25,a ustawił mi 0,30,(ustawiał na zegar),czyli lekko przyspieszył,i autko pali jak marzenie,a też przedtem kręciłem go sporo,właśnie najczęściej jak były dodatnie temperatury i nie grzały świece.Sprubój najpierw tego,u mnie też chcieli silnik robić ale się nie dałem.Teraz -20 i pali za pierwszym.Oleju pije około 700ml na 15000 km.
Źródło: a6klub.pl/viewtopic.php?t=6610


Temat: [2,5TDI 115km AAT] Nastawnik pompy, jakie objawy???
Witam,

Problem polega na nierównej pracy silnika. Tzn. w momencie rozruchu zimnego silnika wszystko jest wporządku. Gdy silnik zaczyna łapać tepmeraturę (wskaźnik temp. powoli zaczyna wstawać) zaczyna tak jak by wypadać zapłon na jednym garze. Dodatkowo silnik jest strasznie wrażliwy na jakie kolwiek obciążenia typu: włączenie świateł, ogrzewania tylej szyby, włączenia klimy. Wtedy nierówność się pogłębia, silnik drży jeszcze mocniej.
To co sprawdziłęm: ciśnienie na garach: 28;28;29;28;27,5. Kąt wtrysku ustawiłem na zegar, wartość 0,25. Wymienione popychacze hydrauliczne(zachodziło prawdopodobieństo mniejszego uchylania się któregoś z zaworów.) Czujnik położenia wału podmieniony na chwilę od kumpla z A6 C4, nie pomogło. Zostaje już tylko pompa. Gdy pada nastawnik, to jakie są objawy?
Dodam że zmieniane były końcówki wtryskiwaczy na końcówki od silnika 150 konnego.
Po tej operacji silnik zaczął się telepać. Na starych końcówkach tego nie było, ale nie do końca. Gdy wycinałem kata przejechałem się kawałek bez wydechu, i wtedy również słyszałęm take wypadanie, ale to było bez wydechu, na starych końcówkach, i to raz na 2-3minuty i silnik zadrżał dosłownie przez 2s.
Stąd moje pytanie jakie są objawy padającego nastawnika?
Źródło: a6klub.pl/viewtopic.php?t=15571


Temat: [A6 C4] 2.5 TDI 115KM zimny pali, rozgrzany pali, letni nie.
Z tym odpalaniem to u mnie była taka historia.

Jakieś 25 tyś. km wymieniłem rozrząd, ustawiłem początek wtrysku za pomocą zegara. Ojciec mój jest mechanikiem, więc wszystko robiliśmy razem z nim, dlatego wiem, że było wszystko prawidłowo ustawione. Na początku odpalał bardzo dobrze, ale z biegiem czasu zauważyłem, że coraz to gorzej pali. Musiałem coraz dłużej kręcić rozrusznikiem z rana. Podłączyłem Vag'a i zobaczyłem, że kąt wyprzedzenia zapłonu jest w granicach dopuszczalnych ale jest opóźniony. Więc pojechałem do ojca aby sprawdzić na zegarze i faktycznie wyszło opóźnione. Ojciec mówi, że to normalne po przejechaniu około 20 tyś. km należy raz jeszcze sprawdzić ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu, ponieważ paski "siadają" na swoje miejsce i kąt lekko się różni. Przy okazji sprawdziłem świece, jedna była spalona więc wymieniłem.
Jeszcze jeden mankament, który podpowiedział mi ojciec. Zauważył więc, że te same silniki stoją też v Volvo i sprawdziliśmy w Autodacie jaki mają kąt wyprzedzenia zapłonu i okazało się, że jest zamiast 0.25 mm (jak jest przypisane do Audi AEL) dla Volvo jest 0.29 mm, różnica nie wielka 0.04 mm na zegarze przy ustawianiu. Różnica po ustawianiu jest duża, odpala znacznie lepiej jak na zimne tak i na ciepłe.
Źródło: a6klub.pl/viewtopic.php?t=16170


Temat: C5 2.5 TDI 150, 163, 180 KM prosze o poradę?
m6230, mimo wszystko po wymianie rozrzadu nalezy kompa podlaczyc wlaczyc silnik zeby pracowal (nie sam zaplon jak do kasowania bledow tylko silnik) i sprawdzic kąt wtrysku. Nie jest konieczne jego ustawianie jesli rozrzad byl fachowo wymieniony, ale nie mamy pewnosci Czy byl dobrze ustawiony ten kat wtrysku przed cala robota. wiec nalezy to sprawdzic i ewentualnie ustawic.

Ja w swoim aucie sam sie tego nie podejmowalem tylko dalem fachowcowi, ale u mnie rozrzad byl fachowo wymieniony nic sie nie przestwilo. Ale chociaz mialem opinie elektryka i spac moge spokojnie auto cyka jak zegarek
Źródło: a6klub.pl/viewtopic.php?t=6779


Temat: [VAG] Jednostki kąta wyprzedzenia zapłonu

A czy da się ustawić VAG-iem kąt wtrysku.
Jeśli tak to w jaki sposób?
Na razie chcę go odczytać ,dlatego że od wymiany rozrządu jakoś głośniej pracuje.
Chyba ,że zbieg okoliczności bo akurat się zimno zrobiło i może mi się zdaje.
Jak ciepły to już dobrze.
Pozdro.


To jest norma ,że głośniej chodzi.

Nie piszę o ustawianiu kąta w Vagu tylko o jednostkach w których on ten kąt podaje. Jak to odnieść do kąta podanego w stopniach bądź w jednostkach pomiaru zegarem ??
Źródło: a6klub.pl/viewtopic.php?t=17219


Temat: [100/A6 C4][2.5 TDI AAT AEL][HowTo]Spr i Zmiana kąta wtrysku
Witam! Ostatnio troszkę się bawiłem zmianą kąta wtrysku oczywiście sposobem opisanym w temacie i jak najbardziej polecam sprawa prosta a można sobie samemu wystroić R5 jak zegarek
Najlepsze jest to że ustawiłem zapłon pod vagiem na 50 jednostek (poprzednio 85) i pali na dotyk o pracy silnika nie wspomnę miękko jak należy i sam zdziwiony bo niby więcej jednostek pod vagiem lepsze odpalenie (u mnie przy 85 rano musiał pokręcić troszkę). Dzwoniłem do gościa co obcykany w temacie R5 i mówi że odczyty z vaga nie zawsze należy traktować w 100% i na upartego dążyć do wartości określonych w tabelach.
Przesunięcie u kolegi o 0,7cm pewnie spowodowane jest przestawieniem rozrządu o jeden ząbek ale jeśli wszystko jest cacy nic nie kombinuj jest gitara.
Polecam zabawę z kątem wtrysku, robota prosta a banan gwarantowany
Źródło: a6klub.pl/viewtopic.php?t=12329


Temat: [90KM] Falujące obroty na ciepłym silniku. Duże spalanie

na górze pompy jest na 2 torx przykręcony potencjometr położenia pedału gazu - zaznacz sobie położenie jego obecne i po zluzowaniu mocowania przestaw tak aby tylko zgasła kontrolka lambda - jeśli przyniesie poprawe to ok jeśli nie to wróc do ustawienia poprawnego. Nie przestawiaj raczej na max wartość to jest zgodnie z ruchem wskazówek zegara bo komputerowi dajesz wówczas sygnał że pedał jest w podłodze i przestawi się timming control na wcześniejszy kąt wtrysku = wyższa temp spalania.

Ale mi kontrolka zapala się tylko podczas odłączenia wtyczki od wtryskiwacza sterującego bądź timing control. Gdy wtyczki są podłączone kontrolka nie zapala się nigdy.

To nie wiem czy przestawiać ten potencjometr czy nie??
Źródło: v40.pl/forum/viewtopic.php?t=15636


Temat: [90KM] wymiana oleju a klekot silnika
podstawowa zasada przy wymianie rozrządu to jest prawidłowe ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku na pompie, dobry mechanik ustawi na słuch, a najlepiej ustawiać na zegar, rodzaj oleju do klekotania nie ma nic. po prostu wtrysk paliwa jest nie w tym momencie co powinien, wartość tego kąta masz wypisane na samej górze pompy
Źródło: v40.pl/forum/viewtopic.php?t=13863


Temat: Land Rover Freelender 2.0
a jak pali na ciepłym? masz silnik L serii czy td4? w L serii kąt ustawia się między 2 a 4 stopniami, naj optymalniejsze według użytkowników tego silnika są 4 stopnie. Jeśli dalej będzie kapa możesz jeszcze opóźnić kąt wtrysku. Kąt wtrysku reguluje się przy pomocy koła zębatego na wałku rozrządu od strony paska pompy. Należy zdjąć obudowę filtra powietrza i paska pompy, poluzować widoczne 4 śruby, przestawić delikatnie koło, dokręcić śruby, zapalić silnik i odczytać testerem lub komputerem aktualny kąt. W razie potrzeby powtórzyć czynność do uzyskania wymaganego kąta. Obrót koła zgodnie z ruchem wskazówek zegara powoduje opóźnienie kąta, analogicznie obrót przeciwnie do ruchu wskazówek powoduje przyspieszenie kąta wtrysku.
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=31633


Temat: Seat Inca'99 1.9 SDI silnik AEY kopci na czarno-niebiesko
kolega opisał dosc szczegółowo wiec nie powinienes miec problemu takie ustawienie pompy jest ustawieniem wstepnym które umozliwi uruchomienie silnika nalezy jeszcze ustawic dokładny kąt wtrysku i tu najlepiej jest to zrobic za pomocą komputera choc mozna ustawic pompe na zegar ale komputer jest dokładniejszy
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=14667


Temat: jak ustawić kąt wtrysku?
Cytat:
W VW ustawia się obracając (o kilka stopni) obudową pompy przy użyciu specjalnego zegara w nią wkręconego (nie pamiętam jak się nazywa) robota tak patrząc z boku wygląda bardzo prosto , może w DTI też tak się da... W starszych silnikach VW moze tak (nie wiem), w nowszych TDI ustawia sie pompe tak, zeby na komputerze w bloku 000 BS pokazywalo w drugiej kolumnie (statyczny kat wtrysku) wartosci zblizone do 51.
Źródło: forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=52625


Temat: transit 1996 zmiana silnika

  Jak już masz ustawione na kołki koła i założony pasek, to dokładny punkt wtrysku ustawia się luzując śruby na kole pasowym pompy, otwory są fasolkowe i o pewien kąt można przekręcić wałek pompy w stosunku do koła.
U mnie ustawiano zakładając na przewód wtryskowy czujnik i lampą stroboskopową (jak w benzynie) sprawdzali moment wtrysku (zakładali skalę przy kole pasowym).

W twoim modelu ECU przeniesiono gdzieś pod deską na przegrodę czołową (tak stoi w instrukcji), ja miałem bliżej zegarów. Wtyk jest zbliżony w kształcie do trójkąta z trzema otworami i powinien być pod deską w okolicy kolumny kierownicy.
Z tego co chłopcy pisali na Forum, do sprawdzenia błędów musi być fordowski komputer z fordowskim interfejsem, inaczej odczyty są zupełnie od czapy, jakby cyganka wróżyła.
Epic to ciężki temat...
W tym wątku:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=88044
kolega Zgredowy - jak zrozumiałem - bawił się ustawianiem zapłonu w Epicu. Może on coś wie więcej, napisz na PW do niego.
Źródło: forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=88406


Temat: Głośny silnik, nierówna praca po wym. rozrządu
Głośny silnik, nierówna praca po wym. rozrządu
  Witam!

Mam taki problem, wymieniłem pasek rozrządu(po zerwaniu czyli głowica i zawory robione) i wszystkie rolki, ale nie wiedziałem jak ustawić zapłon na pompie, więc zrobiłem to na ŁOKO:D no i ok odpala jeździ ale klekocze jak traktor, muli niesamowicie i na 1500-2000 daje rózne odgłosy, hmm czy takie są objawy złego kąta wtrysku w dieslu?? Głośna praca?? Lepiej kombinować samemu na słuch czy dać specjaliście z zegarem niech ustawi??

A druga usterka.. co może być nie tak jak wczoraj zapalałem samochód przekręcam kluczyk, grzeję święce potem dalej żęby zapalić a tu zero reakcji diody gasną nawet przekaźnik rozrusznika nie cyknął. Podchodzę z drugim aku 200ah i dopiero pociągnął i zapalił. Mam niezłe audio w samochodze ale aku był ładowany prostownikiem do pełna wcześniej. Gdy już go odpaliłem jadąc(czyli alternator pracuje) radio przygasało przy duzej głośności. Dioda od alternatora się nie świeci więc nie wiem:/ Na moje oko opcje są dwie:
-odłącza się klema(czy przewód) gdzieś
-aku sam się rozładowuje do zera tak ,że przekaźnik nawet nie cyknie
Co myslicie??
Źródło: forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=96049


Temat: [TDI VP] Problem z odpaleniem i wolnymi obrotami
zakładam mowy temat bo nie mogę znaleźć na forum odpowiedzi...i mam powoli dość...
kupiłem leonka we wrześniu, wszystko było ok, wymieniłem rozrząd, oleje itd...
jak zaczęła się zima zaczęły się problemy, szczególnie z porannym odpaleniem...autko odpalało ale długo kręciło, czasami na kilka razy....na ciepłym silniku odpalało super, na raz!
pojechałem do mechanika bo doczytałem że to może być źle ustawiony kąt wtrysku. faktycznie był źle ustawiony, stwierdził że aż o 10 stopni jest przestawiony. ustawił według vag-a prawidłowy kąt i pojechałem do domku- rano jeszcze gorzej z odpaleniem! chodził jak traktor, trząsł się cały i dużo głośniej pracował. więc pojechałem do kolejnego speca by ten też sprawdził. stwierdził że kąt wtrysku jest ustawiony ok i nie wie dlaczego autko tak źle odpala. w każdym razie przestawił mi znowu kąt wtrysku, znaczy się przyśpieszył o 5 stopni i stwierdził że tak musi być. ale teraz jest tak że raz odpali dobrze jak zimny a raz długo kręci, jak jest ciepły pali cały czas na raz. poprosiłem żeby sprawdził też rozrząd czy jest dobrze założony- sprawdził i uważa że rozrząd jest ok.
kolejną rzeczą jaka zauważyłem jest to że jak silnik jest rozgrzany i zatrzymuje autko obroty falują i delikatnie trzęsie całym autem
w międzyczasie wymieniłem filtr paliwa, świece na boscha(sprawdzone), przepływomierz i czujnik temperatury i akumulator.
czy ma ktoś jakieś sugestie co jeszcze zrobić?bo byłem u kolejnego mechanika i ten chciał mi zapłon ustawiać za pomocą zegarów...jeśli się nie mylę to tylko vag-iem można tak?
no i poszukuje dobrego mechanik który zna się na tym z poznania bo do katowic czy bielska mam za daleko...niestety
Źródło: leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=14540



img
\